Wij regelen zorg- en dienstverlening voor u op maat
Thuiszorg de Oude Haag is proactief op het gebied van langer veilig thuis wonen, bevorderen van zelfredzaamheid en bij de inzet van uw gezondheidspreventie. Tijdens het gehele zorgproces kijken wij samen met u naar uw gezondheidsproblemen en gaan we samen opzoek naar de best mogelijk (technologische) oplossingen, zodat u eigen regie weer waarde krijgt. Bekijk hier onze aanvullende diensten. Bij vragen kunt u gerust contact met ons opnemen.
Maak een afspraakUw cliëntportaal: Caren zorgt
Thuiszorg de Oude Haag maakt gebruik van online cliëntportaal. Zo kunt u eenvoudig en direct al uw gezondheidsinformatie inzien. U vindt hierin de bevindingen van de verzorgenden en verpleegkundigen. En ook rapportages, metingen en informatie over de voortgang van uw herstel. Daarnaast kunt u via uw online cliëntportaal eenvoudig contact leggen met medewerkers van Thuiszorg de Oude Haag.
De overheid heeft bepaald dat alle zorgdossiers in Nederland vanaf 1 januari 2017 digitaal moeten zijn. Dat geldt uiteraard ook voor alle dossiers van Thuiszorg de Oude Haag.
Uw cliëntportaal is beschikbaar via de website Caren zorgt. Thuiszorg de Oude Haag maakt voor de toegang van het cliëntportaal gebruik van de website. Deze website heeft veel mogelijkheden, zoals:
- Uw eigen zorgdossier inzien.
- Uw eigen zorgnetwerk maken.
- Uw agenda beheren met iedereen die u helpt.
- Berichten sturen naar mensen in uw zorgnetwerk.
- Eenvoudig contact leggen met de zorgmedewerkers van Thuiszorg de Oude Haag. Dit geldt echter niet voor de planning gerelateerde zaken. Die dient u volgens de reguliere route te melden
Wilt u meer weten over de online cliëntportaal van Thuiszorg de Oude Haag, neemt u dan contact met ons op via 070 331 68 37. Heeft u een online cliëntportaal van Thuiszorg de Oude Haag? Logt u dan in via Caren zorgt www.carenzorgt.nl
Uw veiligheid: toedieningsregistratiesysteem
Om medicijnen veilig aan u te geven werken de zorgverleners van Thuiszorg de Oude Haag met een elektronisch toedienregistratiesysteem. Met het toedienregistratiesysteem van Ons Nedap leggen wij de toedienregistratie digitaal in uw zorgdossier vast. Het is een oplossing waarbij we vanuit het online zorgdossier rechtstreeks kunnen samenwerken met de apotheek. Hierdoor beschikken wij altijd over een actuele en uniforme toedienlijst. Door integrale samenwerking biedt inzicht en maakt signalering mogelijk. Omdat het online zorgdossier aan het apotheeksysteem is gekoppeld heeft Thuiszorg de Oude Haag direct inzicht in de medicatie toedienlijst vanuit uw zorgplan. Wijzigingen die de apotheker tussentijds doet in het systeem zijn dezelfde dag zichtbaar op uw toedienlijst.
Vanaf 1 april 2021 werkt Thuiszorg de Oude Haag samen met Apotheek Pillen en Praten. Wij vinden dat u recht heeft op kwalitatief en de best mogelijke farmaceutische zorg. Apotheek Pillen en Praten levert een goede service en is prettige in de bejegening tijdens het contact. Daarnaast vinden wij goede farmaceutische zorg een kwestie van zorg op maat. Niet alle medicijn gebruikers hebben dezelfde eisen, behoeften en verwachtingen van de apotheek.
Continuïteit en kwaliteit van zorg heeft Thuiszorg de Oude Haag, hoog in het vaandel staan. Als u ondersteuning nodig heeft bij innamen of toediening, vinden wij het ook belangrijk dat uw de best mogelijk farmaceutische zorg ontvangt. Onze zorgverleners zullen u ook vragen om u bij apotheek Pillen en Praten in te schrijven. Na inschrijving zal uw online zorgdossier gekoppeld worden aan het apotheeksysteem. Na deze koppeling kunnen onze zorgverleners veilig u medicatie aan u geven en online registeren in uw zorgdossier.
Wilt u meer weten over de toedieningsregistratiesysteem van Thuiszorg de Oude Haag, neemt u dan contact met ons op via 070 – 331 68 37. Wilt u meer weten over de service van apotheek Pillen en Praten, neemt u dat contact op via 070 – 323 11 76 of via hun website Apotheek Pillen en Praten.
Sleutelbeheer: cKey Pin sleutelkluis
Zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen, ook als u slecht ter been bent. Met cKey van FocusCura heeft u de zekerheid dat zorgverleners en andere vertrouwde mensen altijd naar binnen kunnen. Op een makkelijke én veilige manier. Thuiszorg de Oude Haag adviseert u daarom gebruik te maken van een sleutelkluis. Het blijft een actueel thema: veel pincode-sleutelkastjes in Nederland zijn makkelijk open te breken. En de sleutelkastjes die wél veilig zijn, zijn vaak te duur. Wij bieden u nu de oplossing: cKey Pin van FocusCura, het sleutelkluisje dat veilig én voordelig is. Voor een vast, laag bedrag per maand kunt u erop vertrouwen dat uw zorg altijd veilig toegang heeft.
Met de cijfercode kan uw zorgverlener, familie of huishoudelijke hulp het sleutelkluisje openen waar uw sleutel in zit. U bepaalt zelf met wie u de code deelt. Zo weet u zeker dat alleen mensen die u de toegangscode hebt gegeven toegang kunnen krijgen tot uw woning.
Wij regelen alles voor u, van installatie bij uw voordeur tot onderhoud van uw sleutelkluis. Een ervaren installateur monteert de sleutelkluis volgens de officiële veiligheidsvoorschriften en geeft u een duidelijke uitleg over het gebruik ervan. Ook helpt hij u met het kiezen van een code. Voor deze installatie betaalt u € 64,60.
cKey Pin van FocusCura is voordelig en maandelijks opzegbaar, u betaalt slechts € 5,20 per maand. Bij dit tarief zijn ook tussentijdse onderhoudswerkzaamheden en de servicedesk inbegrepen. Hierdoor hoeft u zich nergens zorgen over te maken. De eenmalige kosten voor het de-installeren en ophalen bij beëindiging van de service zijn € 39,20.
Uw veiligheid: cAlarm personenalarmering
Thuis een veilig gevoel hebben, ook als u alleen woont. Stel u bent gevallen en kunt niet meer overeind komen, u voelt zich angstig of wordt onwel. In noodsituaties is het goed erop te kunnen vertrouwen dat hulp snel aanwezig is. Dat kan met de sociale alarmering van Thuiszorg de Oude Haag in samenwerking met cAlarm van FocusCura.
U kunt eenvoudig alarm slaan bij een noodsituatie in of om het huis, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Na het aanvragen van de sociale alarmering plaatst FocuCura de apparatuur bij u in huis. U draagt een polsband of halsketting met een alarmknop. Met één druk op deze knop wordt een familielid, buur of kennis gewaarschuwd door de cAlarm zorgcentrale.
U kunt sociale alarmering aanvragen als u zelfstandig thuis wilt blijven wonen met een veilig gevoel. U heeft hiervoor geen verwijzing nodig. Het kan zijn dat uw zorgverzekeraar de kosten van de alarmapparatuur vergoed, dit kunt u bij uw zorgverzekeraar navragen. Het kan ook zijn dat u alarmering nodig heeft vanwege gezondheidsklachten. Indien u al Thuiszorg de Oude Haag ontvangt, kunt u bij uw wijkteam navragen of u in aanmerking komt voor een indicatie voor oproepbare zorg. Als u nog geen zorg van ons krijgt, neemt u dan contact met ons op via 070 331 68 37.
cAlarm van FocusCura is voordelig en maandelijks opzegbaar, u betaalt slechts € 22,50 per maand. Bij dit tarief zijn ook tussentijdse onderhoudswerkzaamheden en de servicedesk inbegrepen. Hierdoor hoeft u zich nergens zorgen over te maken.
Eigen regie: beeldzorg
Thuis, op het werk of welke plek dan ook eenvoudig contact met Thuiszorg de Oude Haag, mantelzorgers, familie en vrienden. Met beeldzorg houdt u videogesprekken overal en op elk tijdstip. Zo hoeft u minder vaak naar het ziekenhuis of thuis te blijven voor de zorgverleners van Thuiszorg de Oude Haag die anders bij u langs zouden komen. Ervaar zelf de vrijheid die dit geeft.
Met de beeldzorg app maakt u via uw smartphone of tablet vanuit elke plek in uw woning veilig en persoonlijk videocontact. Zorgverleners van Thuiszorg de Oude Haag kan uw vragen zo makkelijk en snel beantwoorden. Dankzij een eenvoudige handleiding is het voor elke gebruiker gemakkelijk een gesprek met de zorgverlener te starten en stoppen.
- Betere communicatie: via een persoonlijk videogesprek.
- Persoonlijke zorg: aandacht voor u en uw gezondheid.
- Zorg wanneer het nodig is: kies samen met uw zorgverlener het juiste contactmoment.
- Eenvoudig in gebruik: simpel een gesprek starten en stoppen.
Wilt u meer weten over het beeldbellen van Thuiszorg de Oude Haag, neemt u dan contact met ons op via 070 – 331 68 37.
Eigen regie: slimme medicijndispenser
Als u veel verschillende medicijnen op een dag gebruikt, kan het best lastig zijn om te onthouden wat u wanneer moet innemen. Met de medicijndispenser lossen we dat probleem op. De dispenser biedt u telkens op het juiste moment de juiste medicijnen aan. Met één druk op de knop heeft u ze. Zo eenvoudig is het. Thuiszorg de Oude Haag adviseert u daarom gebruik te maken van een slimme medicijndispenser om zo u eigen regie terug te krijgen.
Uw medicijnen worden geleverd door uw apotheek in een persoonlijke medicatierol (baxterrol). In de rol zitten uw medicijnen gesorteerd in zakjes per innamemoment. De medicatierol wordt, in samenwerking met uw apotheek, wekelijks- of tweewekelijks door de zorgverlening in de slimme medicijndispenser geplaatst. Op het moment dat u medicijnen nodig heeft, geeft het apparaat een herinneringsgeluid- en lichtsignaal af. U drukt op de groene knop om het zakje met medicijnen uit het apparaat te laten komen. De verpakking wordt automatisch geopend. Als u het zakje niet binnen 1 uur uitneemt, wordt dit doorgegeven aan Thuiszorg de Oude Haag. Thuiszorg de Oude Haag neemt dan telefonisch contact met u of uw mantelzorger op. Als zij geen contact krijgen, komt een zorgverlener van Thuiszorg de Oude Haag bij u langs.
- Medicatieveiligheid: Met ingebouwde controles wordt nagegaan of de juiste persoon op het juiste moment de juiste medicijnen uitneemt.
- Makkelijk in gebruik: Wanneer het tijd is voor de medicijnen, gaat er een geluid- en lichtsignaal. Met één druk op de knop neemt u de juiste medicijnen uit.
- Opvolging bij het niet uitnemen van medicijnen: Als u uw medicijnen niet binnen 1 uur uitneemt, gaat er een signaal naar Thuiszorg de Oude Haag. Er wordt dan contact met u of uw mantelzorger opgenomen.
- Eenvoudig te openen: Het medicijnzakje is deels opengesneden waardoor u deze makkelijk kan openen.
- Medicijnen voor buitenshuis: U kunt uw medicijnen meenemen voor onderweg, op het apparaat kunt u eenvoudig aangeven hoeveel u nodig heeft.
Om in aanmerking te komen voor de slimme medicijndispenser, heeft u een indicatie voor ‘medicatie aanreiken’ nodig. De slimme medicijndispenser wordt vervolgens vergoed uit het basispakket van de ziektekostenverzekering.
Kom in contact
"*" geeft vereiste velden aan